REGULAMIN NZOZ CENTRUM LECZENIA OTYŁOŚCI SP.C.
Z SIEDZIBĄ W KRAKOWIE
§1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Regulamin organizacyjny podmiotu leczniczego jest wewnętrznym dokumentem organizacyjnym podmiotu wykonującego działalność leczniczą – NZOZ Centrum Leczenia Otyłości sp.c. z siedzibą w Krakowie ul. Garncarska 4, 31-115 Kraków, NIP 676-20-55-178, uchwalonym przez Wspólników Spółki na podstawie art. 23 Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej (Dz.U. z 2011r. nr 112, poz. 654 z późn.zm.), w zakresie określonym art. 24 w/w ustawy.
- Niniejszy Regulamin organizacyjny określa sposób i warunki udzielania świadczeń zdrowotnych przez NZOZ Centrum Leczenia Otyłości sp.c., a w szczególności:
- cele i zadania podmiotu;
- rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych;
- miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych;
- organizację i przebieg obsługi pacjenta;
- rejestrację on-line;
- organizację procesu udzielania świadczeń konsultacyjnych;
- organizację procesu udzielania świadczeń zdrowotnych;
- zasady udostępniania dokumentacji medycznej;
- przepisy porządkowe;
- tryb składania skarg i wniosków.
- Niniejszy Regulamin organizacyjny określa również zasady i warunki korzystania z serwisów internetowych Spółki: www.zdroweodchudzanie.pl oraz www.weightbalance.pl przez Użytkowników, w szczególności dotyczących warunków zawierania i rozwiązywania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, rejestracji Użytkowników, usług świadczonych przez serwisy oraz dostępu do treści zawartych na stronach serwisów. Regulamin określa także zasady wykonywania Świadczenia Konsultacyjnego.
- W zakresie Usług Świadczonych Drogą Elektroniczną niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.).
- Użyte w niniejszym Regulaminie określenia oznaczają:
- Regulamin – Regulamin organizacyjny PWDL – NZOZ Centrum Leczenia Otyłości sp.c. z siedzibą w Krakowie;
- Spółka – NZOZ Centrum Leczenia Otyłości sp.c. z siedzibą w Krakowie;
- Centrum – NZOZ Centrum Leczenia Otyłości sp.c.;
- Ustawa - Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. Nr 112, poz. 654, z późn. zm.);
- Dokumentacja medyczna – dokumentacja medyczna w rozumieniu przepisów Ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz. U. Nr 52, poz. 417, z późn. zm.);
- Personel – osoby, które świadczą pracę w NZOZ Centrum Leczenia Otyłości sp.c. z siedzibą w Krakowie na podstawie zawartej z Centrum umowy o pracę lub umowy cywilnoprawnej, jak również praktykanci odbywający praktyki lub staże zawodowe;
- Użytkownik - pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, która korzysta z usług świadczonych przez Spółkę drogą elektroniczną w ramach Serwisów: www.zdroweodchudzanie.pl i www.weightbalance.pl ;
- Świadczenie Konsultacyjne - usługi świadczone przez Spółkę na rzecz Użytkowników drogą elektroniczną;
- Świadczenie opieki zdrowotnej – usługi realizowane przez Spółkę na rzecz Pacjentów bezpośrednio w pomieszczeniach przedsiębiorstwa Spółki;
- Świadczenie usług drogą elektroniczną - usługi świadczone bez jednoczesnej obecności stron (na odległość), poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie Użytkownika przesyłanej i otrzymywanej za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu Ustawy Prawo telekomunikacyjne z dnia 16 lipca 2004r. z późn.zm. Świadczenie usług drogą elektroniczną obejmuje;
- System – system rejestracji internetowej
§2 CELE I ZADANIA
- Celem działania NZOZ Centrum Leczenia Otyłości sp.c. z siedzibą w Krakowie jako PWDL jest przede wszystkim udzielanie kompleksowych i specjalistycznych świadczeń zdrowotnych przez wykwalifikowaną kadrę medyczną, a w szczególności świadczeń z zakresu leczenia otyłości, rehabilitacji, fizjoterapii, kardiologii, interny, dietetyki, endokrynologii, psychologii, ortopedii, stomatologii, gastroenterologii jak również promocja zdrowia oraz propagowanie zachowań prozdrowotnych.
- Do zadań NZOZ Centrum Leczenia Otyłości sp.c. należy w szczególności:
- zapewnienie wysokiej jakości świadczonych usług medycznych;
- sumienne wykonywanie obowiązków wynikających ze statusu podmiotu służby zdrowia, stałe i systematyczne podwyższanie wiedzy i umiejętności zawodowych, przestrzeganie etyki zawodowej;
- zapewnienie nowoczesnych, efektywnych i uznanych metod leczniczych;
- stosowanie wysokiej jakości sprzętu medycznego, będącego pod stałym nadzorem technicznym i spełniającego wszelkie wymagane prawem normy jakości;
- dbałość o efektywną organizację pracy i wykorzystanie bazy zabiegowej;
- świadczenie usług medycznych ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa i potrzeb pacjentów oraz przestrzeganie praw pacjenta;
- działania promujące profilaktykę zdrowia i aktywizację.
§3 RODZAJ DZIAŁALNOŚCI LECZNICZEJ
ORAZ ZAKRES UDZIELANYCH ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
- NZOZ Centrum Leczenia Otyłości sp.c. prowadzi działalność leczniczą w zakresie kompleksowego zwalczania otyłości i nadwagi u dzieci i dorosłych poprzez świadczenia opieki zdrowotnej oraz świadczenia konsultacyjne realizowane drogą elektroniczną.
- Zakres świadczeń opieki zdrowotnej udzielanych przez Centrum obejmuje konsultacje:
- dietetyczne,
- fizjoterapeutyczne,
- ortopedyczne,
- endokrynologiczne,
- gastroenterologiczne,
- kardiologiczne,
- stomatologiczne,
- psychologiczne.
- internistyczne
- Zakres świadczeń konsultacyjnych realizowanych drogą elektroniczną obejmuje konsultacje:
- dietetyczne,
- psychologiczne
§4 MIEJSCE UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ OPIEKI ZDROWOTNEJ
- Świadczenia opieki zdrowotnej realizowane w pomieszczeniach przedsiębiorstwa Spółki udzielane są w lokalizacji przy ul. Garncarskiej 4 w Krakowie oraz w 15 placówkach współpracujących na terenie Polski wyszczególnionych na stronie www.zdroweodchudzanie.pl w zakładce „Nasze placówki”.
- Wszystkie pomieszczenia Centrum odpowiadają wymaganiom odpowiednim do rodzaju wykonywanej działalności leczniczej oraz zakresu udzielanych świadczeń zdrowotnych, określonym w przepisach wydanych na podstawie art. 22 ust. 3 Ustawy.
§5 ORGANIZACJA I PRZEBIEG OBSŁUGI PACJENTA
- Wszystkie świadczenia realizowane w Centrum, winny być wykonywane z należytą starannością, w warunkach odpowiadających określonym w odrębnych przepisach wymaganiom fachowym i sanitarnym.
- Centrum organizuje świadczenia zdrowotne udzielane w zakresie określonym w niniejszym Regulaminie, z zapewnieniem właściwej dostępności tych świadczeń w sposób gwarantujący pacjentom najbardziej dogodną formę korzystania ze świadczeń.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są wyłącznie przez osoby, które posiadają wymagane przepisami prawa kwalifikacje do ich wykonywania, potwierdzone stosownymi dyplomami, certyfikatami lub zaświadczeniami.
- Osoby wykonujące zawód medyczny w Centrum udzielają świadczeń zdrowotnych w sposób odpowiadający wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz kierując się zasadami etyki zawodowej.
- Proces udzielania świadczeń rozpoczyna się w punkcie rejestracji, gdzie pacjenci zgłaszają się w celu ustalenia terminu udzielenia świadczenia. Rejestracja pacjentów odbywa się w sposób określony w obowiązujących przepisach prawa, w szczególności osobiście, za pośrednictwem pełnomocnika bądź telefonicznie lub za pośrednictwem rejestracji on-line dostępnej na stronie internetowej Centrum – www.zdroweodchudzanie.pl
- Każdy pacjent informowany jest o terminie i miejscu planowanego świadczenia, a w przypadku osobistej rejestracji informację o planowanym świadczeniu otrzymuje na piśmie.
- W punkcie rejestracji, poza możliwością ustalenia daty świadczenia, pacjent może uzyskać informacje na temat świadczeń dostępnych w placówce, czasu oczekiwania, form i terminów zapisu , wymaganych dokumentów i skierowań potrzebnych do przyjęcia, wyników badań niezbędnych podczas wizyty, zasad udostępniania dokumentacji medycznej oraz organizacji pracy placówki.
- Każdy pacjent korzystający ze świadczeń opieki zdrowotnej w Centrum zobowiązany jest złożyć pisemne oświadczenie o zapoznaniu się z niniejszym Regulaminem.
- Każdy pacjent korzystający ze świadczeń opieki zdrowotnej w Centrum zobowiązany jest złożyć pisemne oświadczenie o upoważnieniu określonej osoby do uzyskiwania informacji o stanie swojego zdrowia i udzielonych mu świadczeniach zdrowotnych oraz do wglądu w dokumentację medyczną lub o braku takiego upoważnienia.
- Pacjenci zobowiązani są do zgłaszania się w punkcie rejestracji w ustalonym terminie. Ze względów organizacyjnych niezbędne jest zachowanie punktualności zgłoszeń.
- W przypadku gdy pacjent nie może stawić się w ustalonym terminie lub gdy zrezygnował ze świadczenia opieki zdrowotnej, obowiązany jest niezwłocznie powiadomić o tym Centrum w każdy dostępny sposób.
- W razie wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili ustalania terminu udzielenia świadczenia, a które uniemożliwiają jego dotrzymanie, pacjent jest informowany telefonicznie lub w inny dostępny sposób o zmianie tego terminu.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są w miarę możliwości w dniu zgłoszenia lub w innym terminie uzgodnionym z pacjentem, według ustalonej kolejności, w dniach i godzinach ich udzielania przez Centrum.
- W trakcie realizacji świadczenia pacjent ma prawo do uzyskania przystępnej informacji o swoim stanie zdrowia, rozpoznaniu, proponowanych oraz możliwych metodach diagnostycznych, leczniczych, dających się przewidzieć następstwach ich zastosowania albo zaniechania, wynikach leczenia i rokowaniu.
- Pacjent ma prawo do wyrażenia zgody na udzielenie określonych świadczeń zdrowotnych lub odmowy takiej zgody po uzyskaniu odpowiedniej informacji. W przypadku zastosowania metody leczenia lub diagnostyki stwarzających podwyższone ryzyko dla pacjenta, zgodę wyraża się w formie pisemnej.
- Pacjent ma prawo do poszanowania intymności i godności w takcie realizacji świadczeń opieki zdrowotnej – osoba udzielająca ma obowiązek postępować w sposób zapewniający poszanowanie tego prawa.
- Lekarz w trakcie porady lekarskiej w szczególności:
- przeprowadza wywiad oraz badanie przedmiotowe,
- określa rozpoznanie choroby, problemu zdrowotnego lub urazu,
- ustala plan leczenia,
- w razie potrzeby wystawia skierowania, recepty lub zlecenia na wyroby medyczne i zaświadczenia o stanie zdrowia,
- wypełnia dokumentację medyczną zgodnie z obowiązującymi przepisami i regulacjami wewnętrznymi.
§6 REJESTRACJA ON-LINE
- Celem wdrożenia systemu rejestracji internetowej jest umożliwienie Pacjentom dostępu do dokonania rejestracji internetowej na wybrane usługi medyczne świadczone przez placówki Centrum .
- Niniejszy Regulamin określa zasady umożliwiające dokonanie rezerwacji on-line na planowe konsultacje specjalistyczne we wszystkich placówkach Centrum, poprzez System Rejestracji Internetowej.
- Rejestracja Użytkownika polega na wypełnieniu elektronicznego formularza znajdującego się na stronie www.zdroweodchudzanie.pl .
- Zarejestrowanie się do Systemu Rejestracji Internetowej jest równoznaczne z akceptacją postanowień niniejszego Regulaminu.
- Użytkownik akceptując niniejszy Regulamin oświadcza, że:
- wszelkie dane, które mają status danych osobowych, wprowadza do systemu w sposób dobrowolny i świadomy,
- zapoznał się z Regulaminem i zobowiązuje się do jego przestrzegania,
- wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych w celu związanym z rejestracją internetową przez Centrum.
- Rezerwacja usług w Systemie Rejestracji Internetowej możliwa jest przez prawidłowe wypełnienie formularza rejestracyjnego. Informacja o złożonej rezerwacji zostaje wysłana na adres e-mail podany podczas rejestracji.
- Centrum zastrzega sobie możliwość potwierdzenia i weryfikacji złożonej rezerwacji On-Line droga telefoniczną.
- W celu skorzystania z Systemu Użytkownik musi posiadać sprzęt komputerowy z dostępem do Internetu. Zalecane jest używanie przeglądarek internetowych: Mozilla Firefox, Chrome, Internet Explorer (Internet Explorer wersja 9 i wyżej) lub inne.
- Za pośrednictwem Systemu pacjent ma możliwość umówić się na dostępny termin wizyty.
- Centrum zastrzega sobie prawo do udostępniania w systemie rejestracji on-line tylko wybranej części usług medycznych.
- System udostępnia możliwość zarezerwowania wizyty w okresie maksymalnie na miesiąc następny od daty bieżącej. Rejestracja internetowa odbywa się 24h/7.
- Pacjent otrzymuje informację o potwierdzeniu dokonanej rezerwacji wizyty lub o jej anulowaniu w postaci wiadomości na podany adres e-mail. Centrum nie odpowiada za nieprawidłowe działanie systemu poczty elektronicznej Użytkownika, którego skutkiem jest brak otrzymania potwierdzenia rezerwacji.
- Przed umówioną wizytą, Pacjent zgłasza się przynajmniej 10 minut przed czasem wizyty do recepcji z dokumentem tożsamości celem potwierdzenia danych i wizyty oraz opłaty za usługę.
- Faktyczny termin realizacji wizyty umówionej za pośrednictwem Systemu Rejestracji Internetowej może nie pokrywać się z terminem wynikającym z rejestracji internetowej.
- W przypadku stwierdzenia, że wprowadzane przy użytkownika konta dane są fikcyjne, Centrum ma prawo do ich usunięcia.
- Użytkownik w każdej chwili uprawniony jest do rezygnacji z świadczenia usług rejestracji internetowej. W rezygnacji z usług i usunięcia jego danych, Użytkownik przesyła z adresu e-mail podanego przy rejestracji, na adres rezerwacja@zdroweodchudzanie.pl informację o chęci zamknięcia konta.
§7 ORGANIZACJA PROCESU
UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ KONSULTACYJNYCH
- Świadczenia Konsultacyjne on-line realizowane są przez Centrum za pomocą komunikatora internetowego „Skype” umożliwiającego prowadzenie darmowych rozmów głosowych oraz obserwację rozmówcy przez kamerę internetową w czasie rzeczywistym.
- NZOZ Centrum Leczenia Otyłości udziela Świadczeń Konsultacyjnych odpłatnie.
- W celu skorzystania ze Świadczeń Konsultacyjnych Użytkownik dokonuje rejestracji on-line w sposób wskazany w paragrafie poprzedzającym, a następnie wybiera w systemie termin konsultacji on-line oraz Specjalistę.
- Świadczenia konsultacyjne realizowane są na podstawie indywidualnego rozliczenia z pacjentem poprzez zakup konkretnej usługi.
- Pacjent przed rozpoczęciem udzielania świadczenia zapoznaje się z ceną świadczenia obowiązującą w Centrum. Aktualny cennik dostępny jest w Recepcji oraz na stronie Centrum www.zdroweodchudzanie.pl .
- Pacjent reguluje należność za usługę przed jej rozpoczęciem.
- Zapłata za świadczenia zdrowotne może być dokonana wpłatą gotówkową lub kartą płatniczą za pokwitowaniem oraz przelewem bankowym.
- W przypadku braku możliwości skorzystania z Konsultacji w ustalonym terminie pacjent zobowiązany jest do poinformowania Centrum nie później niż 24h przed ustalonym terminem realizacji usługi. Wówczas istnieje możliwość zmiany planowanego terminu świadczenia na inny zaproponowany przez Centrum. W przeciwnym razie zarezerwowany przez pacjenta termin ulega wykreśleniu.
- Jeżeli pacjent nie skorzysta z zakupionych wcześniej usług w jednym z zaproponowanych terminów ani nie poinformuje o niemożliwości skorzystania z Usługi we wskazanym w ust. 8 terminie, dokonana wpłata nie podlega zwrotowi.
- W przypadku braku możliwości odbycia przez pacjenta świadczenia w ustalonym terminie z uwagi na stan zdrowia uniemożliwiający skorzystanie z wykupionej wcześniej usługi, dokonana wpłata za niewykorzystane świadczenia jest każdorazowo zwracana, po przedłożeniu pisemnego zaświadczenia od lekarza wskazującego okoliczności uniemożliwiające realizację usługi.
- Rodzaje Świadczeń Konsultacyjnych udzielanych przez Centrum:
- konsultacje z dietetykiem,
- konsultacje z psychologiem.
- Świadczenia Konsultacyjne – konsultacje z dietetykiem przeznaczone są dla osób, które:
- są Pacjentami Centrum i pozostają w trakcie procesu leczenia:
- Cenisz swój czas, jesteś zapracowany lub mieszkasz daleko i nie możesz do nas dojechać co dwa tygodnie - wizyty on-line z naszymi dietetykami są właśnie dla Ciebie.
- Bez wychodzenia z domu, za pomocą skypea zapewnimy Ci owocną współpracę z naszym specjalistą w ramach konsultacji dietetycznych, które w naszym procesie leczenia odbywają się co 2 tygodnie, o czym doskonale wiesz będąc naszym Pacjentem.
- Nie zostaniesz sam - pomożemy Ci wdrożyć plan żywieniowy, zmienić, zmodyfikować to, co Ci się nie podoba, motywować Cię i wyłapywać wszystkie błędy które mogą się pojawić. Oferta ta skierowana jest tylko do Pacjentów pozostających w procesie leczenia w Centrum Leczenia Otyłości.
- Pacjent zobowiązuje się przestrzegać całego procesu. Jeśli chcesz pominąć jakąś wizytę z procesu to pamiętaj, że zgodnie z harmonogramem leczenia nie będzie to możliwe i Twoja skypeowa rezerwacja zostanie anulowana.
- nie są Pacjentami Centrum:
- cenisz swój czas, jesteś zapracowany lub mieszkasz za daleko i nie możesz do nas dojechać- wizyty on-line z naszymi dietetykami są właśnie dla Ciebie.,
- bez wychodzenia z domu, za pomocą ,,skype” zapewnimy Ci stałą, owocną współpracę z naszym specjalistą,
- dostaniesz od nas indywidualnie zbilansowaną dietę, dobraną do Twoich parametrów antropometrycznych, zwyczajów żywieniowych i efektów jakie chcesz uzyskać,
- nie zostaniesz sam, chcemy się z Tobą widzieć 1x miesiąc aby ściśle wdrażać plan żywieniowy, zmieniać, modyfikować to co Ci się nie podoba, motywować Cię i wyłapywać wszystkie błędy, które mogą się pojawić,
- pamiętaj – My uczymy Cię zasad racjonalnego odżywiania , nie dostaniesz od nas diety ,,cud”, nauczysz się zdrowo odżywiać a utrata zbędnych kilogramów będzie efektem ubocznym. Gdy uznasz, że osiągnąłeś już swój cel, pokażemy Ci jak go utrzymać,
- zapoznaj się z naszym procesem leczenia, zaloguj się i umów na wizytę. Wizyta on-line przez Skype nie zastąpi Twojej obecności w Centrum Leczenia Otyłości.
- jeśli Nasz Ekspert uzna, że konieczna jest w Twoim przypadku osobista wizyta w Centrum Leczenia Otyłości - poinformuje Cię o tym,
- Etapy:
- Pierwsza rozmowa z dietetykiem przez „Skype”. Zebranie wywiadu żywieniowego i historii pacjenta, przesłanie przez pacjenta wyników badań, listy zażywanych leków itp. - drogą mailową lub poprzez komunikator Skype.
- Druga rozmowa z dietetykiem przez Skype - ok. tydzień po pierwszej rozmowie. Przesłanie pacjentowi jadłospisu oraz zaleceń drogą mailową lub poprzez komunikator Skype i wspólne ich omawianie, wyjaśnianie zaleceń - po upływie miesiąca
- Trzecia rozmowa z dietetykiem przez „Skype” - ocena postępów pacjenta, uzyskanie informacji zwrotnej od pacjenta na temat stosowania zaleceń. Ustalenie dalszego planu postępowania, wyjaśnienie trudności, rozwianie wątpliwości - po upływie miesiąca
- Kolejna rozmowa z dietetykiem przez „Skype”
- edukacja żywieniowa, wyłapanie błędów żywieniowych, ustalenie nowego jadłospisu, nowe przepisy
- Długość procesu leczenia jest sprawą indywidualną – wspólnie z naszymi specjalistami będziesz decydował o kolejnych wizytach online.
- Świadczenia Konsultacyjne – konsultacje z psychologiem
- tę formę kontaktu kierujemy przede wszystkim do osób, które z jakiś względów nie mogą odbyć sesji u nas w gabinecie, a czują potrzebę skonsultowania się z psychologiem. Do kontaktu zapraszamy osoby, które mieszkają poza Krakowem, także za granicą. Taka forma pracy może być pomocna także osobom, które nie mają odwagi spotkać się osobiście,
- konsultacja może dotyczyć spraw około dietetycznych lub nie wiązać się z tym problemem,
- wsparcie online w leczeniu dietetycznym: w trudnym procesie leczenia dietetycznego, kiedy mamy problem, żeby je zacząć, tracimy motywację, kiedy załamuje się nasz plan, czujemy, że nasza silna wola zaczyna się załamywać, pomocna jest rozmowa z osobą, która rozumie proces zmiany, wie, że następują w nim wzloty i upadki, potrafi wzmocnić rozmową. Wsparcie psychologa służy nazwaniu problemu, zrozumieniu kontekstu, w którym się on pojawia, oswojeniu uczuć, które towarzyszą trudowi zmiany. Przydaje się szczególnie wtedy, gdy następuje kryzys w dotychczasowym procesie leczenia: waga przestaje spadać, wracają nieprawidłowe nawyki, zmieniają się zewnętrzne okoliczności w naszym życiu, które rujnują dotychczasowe wysiłki dietetyczne,
- co wyróżnia nasze konsultacje on-line: bezpieczna atmosfera, najwyższe standardy etyczne zgodne z Kodeksem Etycznym Psychoterapeutów PTP, dyskrecja, sesje odbywają się w zamkniętych gabinetach,
- konsultacje są prowadzone przez doświadczonego psychologa, certyfikowanego psychoterapeutę Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego,
- wymagania: komputer z zainstalowanym komunikatorem Skype (www.skype.com), mikrofon i kamera,
- jak zamówić konsultację on-line: ustal dogodny termin konsultacji w kalendarzu.
Otrzymasz potwierdzenie terminu wizyty oraz informację o sposobie dokonania płatności lub opłać sesję w systemie PayPal,
- Świadczenia Konsultacyjne mogą być realizowane wyłącznie w uprzednio zarezerwowanych i opłaconych przez Pacjenta terminach. W przypadku próby nawiązania połączenia internetowego ze Specjalistą w innym niż ustalonym terminie, połączenie będzie anulowane.
- Jeżeli Specjalista stwierdzi, że osobista wizyta Pacjenta jest konieczna, może odmówić konsultacji on-line lub też konsultację przerwać.
- Centrum nie odpowiada za brak lub trudności w połączeniu internetowym w zarezerwowanym przez Pacjenta terminie. W przypadku nienawiązania połączenia internetowego lub też wystąpienia trudności w jego realizacji Centrum proponuje nowy termin realizacji świadczenia.
- Jeśli problemy związane z połączeniem internetowym – komunikatorem „Skype” występują po stronie Pacjenta, w braku nawiązania połączenia internetowego lub niemożliwością jego realizacji w zarezerwowanym terminie, termin przepada, a wniesiona opłata nie podlega zwrotowi.
§8 ORGANIZACJA PROCESU
UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
- NZOZ Centrum Leczenia Otyłości sp.c. udziela świadczeń zdrowotnych odpłatnie.
- Wysokość opłat za poszczególne usługi realizowane przez Centrum określa „Cennik” - stanowiący załącznik do nin. Regulaminu.
- Centrum realizuje także bezpłatne usługi w ramach kontraktu z Narodowym Funduszem Zdrowia na terenie Krakowa.
- Usługi w ramach kontraktu NFZ realizowane są wyłącznie w Krakowie ul. Garncarska 4.
- Wizyty odbywają się na podstawie skierowania od Lekarza pierwszego kontaktu (skierowanie do poradni chorób metabolicznych), oraz aktualnego dowodu ubezpieczenia.
- Rejestracja na wizytę w ramach kontraktu z NFZ obywa się wyłącznie osobiście lub telefonicznie (numery telefonów podane na stronie internetowej Centrum www.zdroweodchudzanie.pl ).
- Świadczenia zdrowotne odpłatne realizowane są na podstawie indywidualnego rozliczenia z pacjentem poprzez zakup konkretnej usługi.
- Pacjent przed rozpoczęciem udzielania świadczenia zapoznaje się z ceną świadczenia obowiązującą w Centrum . Aktualny cennik dostępny jest w Recepcji oraz na stronie www.zdroweodchudzanie.pl.
- Pacjent reguluje należność za usługę przed jej rozpoczęciem.
- Zapłata za świadczenia zdrowotne może być dokonana wpłatą gotówkową lub przelewem bankowym.
- Każda indywidualna wpłata pacjenta musi zostać wprowadzona przez pracownika Recepcji do kasy fiskalnej, a pacjent otrzymuje paragon fiskalny.
- Pacjent ustala z pracownikiem Recepcji termin realizacji świadczeń, dokonując wyboru spośród terminów zaproponowanych przez pracownika Recepcji.
- W przypadku braku możliwości zgłoszenia się w ustalonym terminie pacjent zobowiązany jest do poinformowania Centrum nie później niż 24h przed ustalonym terminem realizacji usługi. Wówczas istnieje możliwość zmiany planowanego terminu świadczenia na inny zaproponowany przez Centrum. W przeciwnym razie zarezerwowany przez pacjenta termin ulega wykreśleniu.
- Jeżeli pacjent nie skorzysta z zakupionych wcześniej usług w jednym z zaproponowanych terminów ani nie poinformuje o swojej nieobecności we wskazanym w ust. 9 terminie, dokonana wpłata nie podlega zwrotowi.
- W przypadku braku możliwości odbycia przez pacjenta świadczenia w ustalonym terminie z uwagi na stan zdrowia uniemożliwiający skorzystanie z wykupionej wcześniej usługi, dokonana wpłata za niewykorzystane świadczenia jest każdorazowo zwracana, po przedłożeniu pisemnego zaświadczenia od lekarza wskazującego okoliczności uniemożliwiające realizację usługi.
- Poradnia Rehabilitacji Centrum działa na następujących zasadach:
- zapisów na zabiegi można dokonywać osobiście w PORADNI REHABILITACJI
lub telefonicznie w godzinach 8-19 od poniedziałku do piątku,
- zmiany terminu umówionej wizyty lub jej odwołania można dokonać osobiście w PORADNI REHABILITACJI lub telefonicznie w godzinach 8-19 najpóźniej na dwa dni robocze poprzedzające wizytę (w przypadku wizyt poniedziałkowych zmian można dokonywać do godz. 12 w czwartek poprzedzający wizytę).
- przy zmianie terminu umówionej wizyty dokonanej w terminie nie zgodnym z regulaminem (punkt 1.2) zostanie naliczona opłata w wysokości 100% kwoty zabiegu.
- w sytuacji kiedy Pacjent nie zjawi się na umówioną wizytę zostanie naliczona opłata w wysokości 100% kwoty zabiegu,
- pacjent zobowiązuje się do uregulowania należności gotówką w PORADNI REHABILITACJI lub przelewem na wskazane konto w ciągu 7 dni od powstania należności.
- PORADNIA REHABILITACJI w nagłych wypadkach może odwołać lub zmienić termin wizyty telefonicznie do godziny 19 dnia poprzedzającego wizytę. W przypadku odwołania lub zmiany terminu wizyty po tym czasie PORADNIA REHABILITACJI zobowiązuję się do udzielenia Pacjentowi rabatu na następną wizytę w wysokości 10 % kwoty za zabieg.
- czas świadczonych zabiegów wynosi:
- wizyta rehabilitacyjna – do 55 min,
- masaż – 20 lub 60 min w zależności od wybranej opcji
- pojedynczy zabieg z zakresu fizykoterapii – od 20 do 30 min w zależności od rodzaju zabiegu
- konsultacja terapeutyczna – do 30 min
- wizyta lekarska – do 20 min
- czas zabiegu rehabilitacyjnego liczony jest od umówionej godziny,
- w przypadku spóźnienia Pacjenta czas wizyty może być skrócony o czas jego spóźnienia,
- w przypadku opóźnienia wynikającego z winy PORADNI REHABILITACJI specjalista prowadzący zabieg jest zobowiązany do przedłużenia zabiegu o czas równy jego opóźnieniu lub ustalenia innego dogodnego terminu z zastosowaniem rabatu opisanego w punkcie f),
- Pacjenci, którzy mają ustaloną serię zabiegów tj.np 10,15,20 zabiegów w cyklu zobowiązani są do przestrzegania ustalonych terminów i ilości zabiegów. W razie rezygnacji z części zabiegów zmuszeni są uregulować 50 % należności całości pozostałej kwoty ze względu na gotowość i blokowanie terminu innym Pacjentom Poradni Rehabilitacji.
§9 ZASADY UDOSTĘPNIANIA DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ
- Centrum prowadzi dokumentację medyczną osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych oraz zapewnia ochronę i poufność danych zawartych w tej dokumentacji zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
- Dokumentacja medyczna udostępniana jest na pisemny wniosek:
- pacjentowi, którego ta dokumentacja dotyczy, jego przedstawicielowi ustawowemu lub osobie upoważnionej przez pacjenta, za okazaniem dowodu tożsamości;
- podmiotom uprawnionym na podstawie obowiązujących przepisów, w szczególności: podmiotom udzielającym świadczeń zdrowotnych, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych; organom władzy publicznej, Narodowemu Funduszowi Zdrowia, organom samorządu zawodów medycznych oraz konsultantom krajowym i wojewódzkim, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez te podmioty ich zadań, w szczególności kontroli i nadzoru; podmiotom, o których mowa w art. 119 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia kontroli na zlecenie ministra właściwego do spraw zdrowia;
- ministrowi właściwemu do spraw zdrowia, sądom, w tym sądom dyscyplinarnym, prokuraturom, lekarzom sądowym i rzecznikom odpowiedzialności zawodowej, w związku z prowadzonym postępowaniem;
- uprawnionym na mocy odrębnych ustaw organom i instytucjom, jeżeli badanie zostało przeprowadzone na ich wniosek;
- organom rentowym oraz zespołom do spraw orzekania o niepełnosprawności, w związku z prowadzonym przez nie postępowaniem;
- podmiotom prowadzącym rejestry usług medycznych, w zakresie niezbędnym do prowadzenia rejestrów;
- zakładom ubezpieczeń, za zgodą pacjenta;
- lekarzowi, pielęgniarce lub położnej, w związku z prowadzeniem procedury oceniającej podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych na podstawie przepisów o akredytacji w ochronie zdrowia, w zakresie niezbędnym do jej przeprowadzenia;
- wojewódzkiej komisji do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych, w zakresie prowadzonego postępowania;
- spadkobiercom w zakresie prowadzonego postępowania przed Wojewódzką komisją do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych;
- osobom wykonującym czynności kontrolne na podstawie art. 39 ust. 1 ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia (Dz. U. Nr 113, poz. 657 i Nr 174, poz. 1039), w zakresie niezbędnym do ich przeprowadzenia.
- Dokumentacja medyczna może być udostępniona także szkole wyższej lub instytutowi badawczemu do wykorzystania w celach naukowych, bez ujawniania nazwiska i innych danych umożliwiających identyfikację osoby, której dokumentacja dotyczy.
- Upoważnienie, o którym mowa w ust. 2 lit. a) winno wyraźnie (literalnie) wskazywać, że dotyczy dostępu do dokumentacji medycznej danego pacjenta.
- Po śmierci pacjenta, prawo do wglądu w dokumentację medyczną ma osoba upoważniona przez pacjenta za życia.
- Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
- w oryginale do wglądu w siedzibie Centrum,
- poprzez sporządzenie jej kopii,
- poprzez sporządzenie jej odpisów lub wyciągów.
- W sytuacjach określonych w obowiązujących przepisach dokumentacja może być wydana w oryginale z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu i za pokwitowaniem, jeżeli uprawniony organ lub podmiot (w tym pacjent, jego przedstawiciel ustawowy lub osoba upoważniona do wglądu w dokumentację) żąda udostępnienia oryginałów tej dokumentacji.
- Udostępnianie dokumentacji prowadzonej w postaci elektronicznej następuje przez:
- przekazanie informatycznego nośnika danych z zapisaną dokumentacją,
- dokonanie elektronicznej transmisji dokumentacji,
- przekazanie papierowych wydruków – na żądanie uprawnionych podmiotów lub organów.
- W przypadku, gdy dokumentacja prowadzona w postaci elektronicznej jest udostępniana w postaci papierowych wydruków, osoba upoważniona przez podmiot potwierdza ich zgodność z dokumentacją w postaci elektronicznej i opatruje swoim podpisem i pieczątką, wraz z podaniem daty.
- Dokumentacja udostępniana jest pacjentowi, jego przedstawicielowi ustawowemu lub osobie upoważnionej przez pacjenta na pisemny wniosek.
- Decyzję o udostępnieniu dokumentacji medycznej może podjąć Kierownik Recepcji i Lekarz prowadzący.
- W przypadku, gdy udostępnienie dokumentacji nie jest możliwe, odmowa wraz z podaniem przyczyny wymaga zachowania formy pisemnej.
- W przypadku wydania dokumentacji medycznej w oryginale konieczne jest pozostawienie jej kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.
- Centrum udostępnia dokumentację do 14 dni.
- Za sporządzenie wyciągu, odpisu lub kopii dokumentacji medycznej na elektronicznym nośniku danych, Centrum nie pobiera od pacjenta żadnych opłat.
- Dokumentacja może zostać wydana wyłącznie na podstawie decyzji osoby uprawnionej i po potwierdzeniu tożsamości osoby odbierającej dokumentację z danymi wnioskodawcy. Wnioskodawca potwierdza osobisty odbiór dokumentacji własnoręcznym podpisem na Karcie wydania dokumentacji.
- Na wniosek osoby uprawnionej dokumentacja może zostać przesłana pocztową przesyłką poleconą za potwierdzeniem odbioru. W takim przypadku na formularzu wydania dokumentacji należy odnotować nr nadawczy i załączyć potwierdzenie nadania oraz zwrotne potwierdzenie odbioru.
- Centrum oraz osoby świadczące w jej imieniu usługi lecznicze, mogą udzielać innym podmiotom wykonującym działalność leczniczą informacji związanych z pacjentem w przypadku gdy:
- pacjent lub jego przedstawiciel ustawowy wyraża zgodę na ujawnienie tajemnicy;
- zachowanie tajemnicy może stanowić niebezpieczeństwo dla życia lub zdrowia pacjenta lub innych osób;
- zachodzi potrzeba przekazania niezbędnych informacji o pacjencie, związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych innym osobom wykonującym zawód medyczny, uczestniczącym w udzielaniu tych świadczeń;
- obowiązujące przepisy prawa tak stanowią.
- Współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą w zakresie przekazywania dokumentacji medycznej oraz informacji o stanie zdrowia pacjentów odbywa się z poszanowaniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności praw pacjenta.
§10 PRZEPISY PORZĄDKOWE
- Każdy pacjent korzystający z usług Centrum zobowiązany jest do przestrzegania zapisów wynikających z niniejszego Regulaminu, z uwzględnieniem późniejszych zmian jego treści, które nastąpiły po dniu złożenia oświadczenia.
- Każdorazowo aktualny i ujednolicony tekst Regulaminu, obejmujący jego wszelkie dotychczasowe zmiany jego treści, dostępny jest na stronie www.zdroweodchudzanie.pl oraz w Recepcji.
- Każdy pacjent korzystający z usług Centrum zobowiązany jest do przestrzegania zasad porządkowych obowiązujących w Centrum, a niewynikających bezpośrednio z treści Regulaminu, w szczególności umieszczonych na tablicach informacyjnych, na drzwiach wejściowych, w Recepcji, przekazywanych ustnie przez pracowników Centrum.
- Na terenie Centrum istnieje bezwzględny zakaz palenia tytoniu i spożywania napojów alkoholowych oraz zażywania środków odurzających.
- Pacjenci przebywający na terenie Centrum zobowiązani są do poszanowania mienia będącego własnością Centrum oraz należącego do innych pacjentów, jak również do zachowania czystości w pomieszczeniach z których korzystają.
- Za zniszczenia i kradzieże mienia, o którym mowa w ust. 5 pacjenci ponoszą odpowiedzialność na zasadach ogólnych.
- Pacjenci obowiązani są przestrzegać norm społecznego zachowania, poszanowania godności i prywatności innych pacjentów oraz personelu Centrum.
- Pacjenci winni odnosić się kulturalnie i życzliwie do innych pacjentów i personelu Centrum.
- Pacjenci Centrum nie mogą:
- samowolnie korzystać ze sprzętów i aparatury służących do realizacji świadczeń,
- samodzielnie uruchamiać i wyłączać aparatury medycznej,
- wchodzić do pomieszczeń, w których realizowane są świadczenia bez zgody personelu Centrum,
- zakłócać realizacji świadczeń opieki zdrowotnej.
- Centrum nie odpowiada za rzeczy będące własnością pacjentów pozostawione pomieszczeniach Centrum. Zaleca się pozostawienie wartościowych rzeczy w domu.
- Personel Centrum zobowiązany jest do:
- noszenia odzieży ochronnej o ustalonej kolorystyce,
- noszenia w widocznym miejscu identyfikatora z imieniem i nazwiskiem,
- przestrzegania kolejności przyjęć pacjentów,
§11 TRYB SKŁADANIA SKARG I WNIOSKÓW
Skargi i wnioski można składać na piśmie na adres siedziby Centrum lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@zdroweodchudzanie.pl
Skargi rozpatrywane są w terminie 30 dni roboczych od dnia wpływu. W przypadku złożonej sprawy lub braku możliwości uzyskania stosownych wyjaśnień od personelu spowodowanych czasową ich niezdolnością do pracy, urlopem itp. odpowiedź na skargę może być udzielona w późniejszym terminie. O tym fakcie pacjent zostaje powiadomiony.